روش مطمئن تغییر غذای سگ‌ها

احتمالا دلایل زیادی برای تصمیم شما در تغییر غذای فعلی سگتان وجود دارد. شاید سگتان با مشکلات سلامتی درگیر شده و می‌خواهید غذایی بهتر به او بدهید. شاید فقط سنش تغییر کرده و باید غذایی مناسب سنش به او بدهید.

جایگزینی تدریجی غذای سگ بسیار مهم است. تغییر سریع غذا می‌تواند مشکلات گوارشی ایجاد کند. این موضوع به خصوص وقتی سگی را از پناهگاه به سرپرستی می‌پذیرید مهم است. فکر خوبی است که مدتی همان غذایی که در پناهگاه می‌خورد را به او بدهید و برای جایگزینی غذای جدید صبورتر از همیشه باشید.

سگی که به خانه جدید می‌رود ممکن است اضطراب داشته باشد و به صورت مشکلات گوارشی بروز کند. به همین دلیل بسیاری از والدینِ سگ‌ها انگشت اتهام را به سمت غذا می‌برند. اگرچه ممکن است ایراد از غذا باشد، بهتر است در ماه اول تغییران هرچه کمتر باشد تا سگتان به خانه جدید عادت کند.

برای مرحله انتقالی، باید غذای قدیمی را با غذای جدید مخلوط کرد. بهترین حالت این است که در طی 7 روز غذای قدیمی را کمتر و غذای جدید را به مرور جایگزین کنید. جایگزینی تدریجی و صبورانه غذا به سگتان کمک می‌کند از عوارض جانبی تغییر غذا مانند اسهال یا به‌هم‌ریختن گوارش در امان باشد.

بیشتر توله‌ها در 12 ماهگی بالغ می‌شوند و باید خوردن غذای سگ بالغ را شروع کنند تا مواد مغذی مورد نیاز سنشان را دریافت کنند. اگر سگ نژاد بزرگ دارید، ابتدا با دامپزشکتان مشورت کنید. ممکن است توصیه کند چند ماه بیشتر به آنها غذای توله را بدهید تا کالری کافی برای رسیدن به فرم کاملا بالغ را دریافت کنند. معمولا سن مصرف روی کیسه غذا درج و پیشنهاد شده است.

یادتان باشد هر یک از سگ‌های نژاد کوچک، متوسط و بزرگ باید حتما غذای سگ بالغ مناسب اندازه نژادشان را بخورند تا نیازهای خاص تغذیه‌ای‌شان تامین شود.

برای سگ‌های نژاد کوچک و متوسط مسن‌تر (حدود 7 سال) بهتر است رژیم غذایی به غذای سگ بالغ جاافتاده یاغذای سینیور تغییر داده شود تا نیازهای تغذیه‌ای مناسب دوره سنی‌شان تامین شود. سگ‌های نژاد بزرگ باید حدود 6 سالگی، غذای سینیور را شروع کنند چون سن استخوان‌ها و عضلاتشان کمی سریع‌تر از سگ‌های کوچک بالا می‌رود. البته در این زمینه مثل هرچیز دیگری در دنیا، بین انسان‌ها کمی اختلاف‌نظر وجود دارد.

به جدول تغذیه‌ای هر غذا دقت کنید: هنگام مخلوط کردن غذای قدیمی و جدید باید همچنان به میزان مناسبِ غذادهی پایبند باشید.

www.vipetfood.com

 

اطلاعات تماس

  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • تهران، خیابان پاسداران، خیابان عابدینی زاده، پلاک 23، واحد 2

اطلاعات تماس

  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • تهران، خیابان پاسداران، خیابان عابدینی زاده، پلاک 23، واحد 2

وی پت | VIPET


کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به شرکت وی پت | VIPET میباشد.