آیا سگ‌ها گریه می‌کنند؟

سگ‌ها می توانند غمگین شوند و اشک بریزند، اما این دو لزوماً با هم رابطه ندارند.

اگر تا به حال در هنگام مواخذه سگتان یا بعد از اینکه پایش را روی خار تیز گذاشته یا حتی هنگامی که خانه را ترک می‌کنید تماشایتان می‌کند، به چشمان او نگاه کرده باشید، پس می دانید که سگ‌ها مطمئناً می توانند ناراحت باشند، و آن را نشان می‌دهند. اما آیا سگ‌ها گریه می‌کنند؟

سگ‌ها طیف وسیعی از احساسات از جمله خوشحالی، ناامیدی، عشق، ملال، شادی، غم ، وفاداری و بله ناراحتی را تجربه می کنند و روش‌هایی برای بیان هر یک از این احساسات را دارند مثلا اینکه سعی کنند بگویند «دوستت دارم». البته احتمالاً گریه یکی از این موارد ابراز ناراحتی نیست.

اصل ماجرا این است که سگ‌ها همانند ما ناراحتی را ابراز نمی کنند. مردم دوست دارند دوستان چهارپای ما را «انسانی»کنند، اما اگرچه تصور اینکه سگ‌ها مانند ما فکر می کنند سرگرم کننده است، اما در حقیقت این چنین نیست. سگ‌ها نسبت به انسان پیچیده‌ترند، به خصوص وقتی که احساسات آنها در میان باشد. 

چه چیزی سگ ها را غمگین می کند؟

سگ‌ها به دلایل مشابه ما، مانند درد، تنهایی، از دست دادن و رنجیدن، احساس غم می کنند. در حالی که بیشتر غم‌های سگی کوتاه است، گاهی اوقات می‌توانند اندوه بسیار عمیق و طولانی مدت را تجربه کنند. به عنوان مثال، گزارش‌های تأیید‌شده‌ای‌ از سگ‌های داغدیده‌ وجود دارد که روزها و روزها با وفاداری در کنار قبرها منتظر مانده‌اند در حالی که آرزوی بازگشت صاحبان متوفی خود را داشتند.

هر چند اینها تنها دلایل غم نیستد. یکی دیگر از منابع احتمالی غم و اندوه، دلسوزی سگ شما نسبت به شماست. وقتی صاحب آنها غمگین است، سگ نیز ابراز اندوه می‌کند، حتی اگر دلیل ناراحتی شما را درک نکند.

سگ‌ها از نظر احساسی بیش از آنچه فکر می‌کنیم باهوش هستند، به خصوص در مورد خواندن احساسات صاحبانشان. آنها به طرز باورنکردنی‌ای به احساسات، عواطف، حالات چهره و حتی سلامتی ما توجه می کنند. بنابراین، اگرچه سگ‌ها نمی‌توانند به همان شیوه پیچیده انسان ابراز ناراحتی کنند یا در مورد آن فکر کنند، اما مطمئناً خیلی بیش از آنچه که تصور می کنیم درک و احساس می کنند.

به نظر می رسد انسان تنها موجودی است که از روی احساس گریه می کند. با این وجود، شما احتمالاً هر از گاهی متوجه خیس شدن چشمان سگتان شده‌اید و  گاهی حتی ممکن است در همان حال غمگین به نظر برسند. بنابراین، اگر گریه نمی‌کنند، معنی اشک آنها چیست؟

مانند انسان، چشمان سگ‌ها تولید اشک می‌کند تا تمیز، محافظت‌شده و نرم بمانند. با این حال، مجاری اشکی سگ‌سانان ساختاری متفاوت دارد و به جای اینکه اشک را روی گونه‌های آنها جاری کند، آن را به داخل بدنشان برمی‌گرداند. بنابراین اگر می بینید که سگ شما «گریه» می کند، ممکن است لازم باشد با دامپزشک تماس بگیرید. این می‌تواند نشان دهنده انسداد مجرای اشک، آلرژی، وجود چیزی در چشم آنها ، عفونت یا آسیب چشم باشد.

www.vipetfood.com

 

سگ ها چگونه غم و اندوه را ابراز می کنند؟

اطلاعات تماس

  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • تهران، خیابان پاسداران، خیابان عابدینی زاده، پلاک 23، واحد 2

اطلاعات تماس

  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • تهران، خیابان پاسداران، خیابان عابدینی زاده، پلاک 23، واحد 2

وی پت | VIPET


کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به شرکت وی پت | VIPET میباشد.