12 نشانه‌ گربه خوشحال (بخش اول)

گاهی اوقات، برای کلیشه‌ها دلیلی وجود دارد. حتی در با محبت ترین نژادهای گربه، تشخیص اینکه گربه‌تان عاشق  شماست، شما را دوست دارد یا فقط شما را تحمل می کند دشوار است، یا حتی اینکه گربه خوشبختی دارید یا نه. اما ما یک خبر خوب داریم: بیشتر آنها شما را دوست دارند و علم آن را ثابت می کند. طبق مطالعه اخیر از دانشگاه ایالتی اورگان، در حقیقت بیشتر گربه ها با مراقبان خود رابطه خوبی برقرار می‌کنند. محققان 70 بچه گربه بین سه تا هشت ماه را بررسی کردند و دریافتند که اکثریت (64 درصد)، پیوندهای مطمئنی با صاحبان خود دارند. بنابراین، چگونه می‌توانید تشخیص دهید که گربه شما راضی است - به طور کلی از شما و از زندگی؟ ببینیم متخصصان حیوانات خانگی در مورد نحوه رمزگشایی رفتار گربه سانان چه نظری دارند.

آنها خودشان را به شما می‌مالند

آیا گربه‌ها وقتی خودشان را به شما می‌مالند قلمرو خود را علامت گذاری می کنند، یا از دیدن شما فقط خوشحال هستند؟ در واقع کمی از هر دو است. طبق گفته دکتر سونگ رفتارشناس حیوانات خانگی، گربه‌هایی که با هم زندگی می‌کنند و پیوند اجتماعی قوی دارند، معمولاً همدیگر را تمیز می‌کنند و خود را به یکدیگر می‌مالند. او توضیح می‌دهد: «این تئوری وجود دارد كه آنها این كار را برای تقویت رایحه كلنیِ خود انجام می دهند، زیرا این عمل روغن‌هایی را از غده بوییِ روی سر، گونه‌ها و چانه آنها به جا می گذارد». «هنگامی که آنها خودشان را به مردم می‌مالند، چربی‌هایی از خودشان به جا می‌گذراند تا ما را علامت‌گذاری کنند، اما این نشانه‌ای است که ما را دوست دارند و از دیدن ما خوشحال می‌شوند».

آنها ورز می دهند یا «بیسکوییت درست می کنند»

شما ممکن است متوجه شده باشید که گربه شما یک حرکت عجیب ورز دادن روی پتوها، بالشت‌ها یا حتی خودتان دارد. بامزه است، اما همینطور نشانگر این است که حال خوشی دارند. دکتر شلی زکریاس ، دامپزشک و معاون امور پزشکی می گوید: «گربه ها هنگام ورز دادن احساس رضایت و امنیت می کنند». «همچنین ممکن است مشاهده کنید که خرخر می‌کنند و چشمان آنها نیمه بسته است، که اغلب نشانه‌های دیگر احساس امنیت و رضایت هستند». چه چیز مضحک دیگری را می‌شناسید که اینقدر تحسین‌برانگیز باشد؟

آنها به آرامی به شما چشمک می زنند

چشمک زدن ممکن است رایج ترین و پیش پا افتاده ترین حرکت برای ما به نظر برسد، اما برای گربه‌ها، نشانه آن است که آنها به شما اعتماد دارند. به این دلیل که وقتی چشمک می زنند، گارد آنها پایین است و این نشان می دهد که آنها راضی و خوشحال هستند. دکتر سونگ می گوید: «تماس مستقیم چشمی یک چالش یا تهدید محسوب می شود». «اگر گربه‌ای به گربه یا شخص دیگری نگاه می کند، آنها می خواهند طرف مقابل بداند که این یک نگاه دوستانه است و نگاه خصمانه و یا خیره نیست. بنابراین چشمک زدن گربه نیت دوستانه گربه ها را نشان می‌دهد». اگر شما هم سخاوتمند باشید و متقابلا یک چشمک اهسته بزنید همان ارتباط را برقرار خواهید کرد.

نظافت همچنان اولویت اصلی است

گربه ها در نظافت خود وسواسی هستند، و یک پوشش مویی تمیز نشانه‌ای است که همه چیز در دنیای گربه شما خوب است. دکتر زکریاس می گوید: «داشتن موی سالم و تر و تازه، نشان‌دهنده گربه‌ای است که احساس خوب، حس سلامتی و به طور کلی احساس مثبتی از آسایش دارد." "اگر گربه شما عادات نظافت خود را حفظ نمی کند و ژولیده به نظر می‌رسد، برای ملاقات با دامپزشک خود وقت بگیرید.

آنها نوازش شما را می‌خواهند

گرچه ممکن است گربه ها به عنوان موجوداتی منزوی دیده شوند که ترجیح می دهند کارهای خود را انجام دهند، اما آنها نیز مانند همه ما از نوازش لذت می برند. دکتر زكریاس می گوید: «خوابیدن با یكی دیگر از اعضای خانواده - حیوان یا انسان - نشانه عشق ناب است». «این گربه‌ها از روابط خود خوشحال هستند و عشق خود را به دیگری ابراز می کنند».

آنها مشتاق بازی هستند

گربه بازیگوش گربه شادی است که روحیه خوب خاصی دارد. شاید آنها هیجان زده باشند که در اطراف یک عروسک توپر پرسه بزنند، در پی تعقیب لیزر باشند یا سعی در گرفتن حباب های مخصوص حیوانات خانگی داشته باشند. این انرژی نشانه این است که آنها احساس سلامتی و خوشحالی می کنند! از طرف دیگر، اگر گربه شما بی‌حال است یا با شما ارتباط برقرار نمی‌کند، این می‌تواند نشانه نارضایتی یا استرس باشد، به خصوص اگر این احساس کسالت ادامه‌دار باشد.


ادامه دارد...

www.vipetfood.com

اطلاعات تماس

  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • تهران، خیابان پاسداران، خیابان عابدینی زاده، پلاک 23، واحد 2

اطلاعات تماس

  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • تهران، خیابان پاسداران، خیابان عابدینی زاده، پلاک 23، واحد 2

وی پت | VIPET


کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به شرکت وی پت | VIPET میباشد.