مراقبت از حیوان خانگی هنگام بلایای طبیعی

شما ممکن است آماده بیرون بردن خانواده‌تان باشید، اما آیا نقشه ایمنی حیوانات خانگی را تهیه کرده‌اید؟ با این نکات دوستان پشمالوی خود را از آسیب دور کنید.

برای بدترین حالت آماده باشید

همیشه آماده باشید. شما نمی خواهید ببینید در شرایط اضطراری گیر افتاده‌اید و ابزارهایی که برای زنده ماندن خودتان، خانواده و حیوانات خانگی نیاز دارید، نداشته باشید. رایج ترین اشتباهی که مردم هنگام یک فاجعه طبیعی مرتکب می شوند، رها کردن حیوانات خانگی‌شان است. شما نمی‌توانید سگ یا گربه را در خانه تنها بگذارید و فکر کنید با مقدار زیادی غذا و آب شرایطشان خوب است. متاسفانه در چنین شرایط ناگواری، آنها خوب نخواهند بود و در صورت عدم رسیدگی به موقع احتمالاً خواهند مرد.

غذای اضافی در دسترس داشته باشید

همیشه غذای کافی در دسترس داشته باشید، حداقل به اندازه نیاز دو هفته حیوان خانگی‌تان. مقدار زیادی تشویقی قابل استفاده هم دمِ ‌دست نگه دارید. این‌ها می تواند به حیوان خانگی شما کمک کند تا آرام و شاد بماند. این تشویقی‌ها برای کمک به درست رفتار کردن حیوان خانگی‌تان در این زمان پراسترس مفید خواهد بود. در آخر ، چند کاسه تاشو برای حیوان خانگی خود بخرید تا در آن بخورد و بنوشد. حمل و نقل آنها راحت تر است  و فضای کمتری هم اشغال می کنند.

چند اسباب بازی مناسب یا پتو همراه داشته باشید

همراه داشتن اقلامی که به آن دلبستگی دارند مانند اسباب‌بازی‌های خاص برای رفع ملال و کاهش استرس ضروری هستند. چه حیوان خانگی‌تان اسباب بازی یا پتوی محبوبی داشته باشد یا فقط عاشق استخوان تشویقی باشد، در دسترس داشتن اشیاء دلبندشان برای کمک به آرامش آنها مفید خواهد بود. عبور از یک فاجعه طبیعی و رفتن به مقصدی ناشناخته برای حیوان خانگی شما ترسناک است. این لوازمِ آشنا، آنها را آرام خواهد کرد.

 یک جعبه کمک های اولیه حیوانات خانگی داشته باشید

بدون شک برای شرایط اورژانسی خانواده یک جعبه کمک‌های اولیه دارید، اما ممکن است برای دوستان پشمالوی خود نداشته باشید. برای اندکی کمک به حیوان زخمی خود لازم نیست دامپزشک باشید. به دنبال لوازمی باشید که بتوانید برای مراقبت از پنجه‌ها و بریدگی‌های کوچک و پانسمان زخم استفاده کنید و حاوی پراکسید هیدروژن، موچین، قیچی، باند و پدهای گاز و نوار چسب باشد. اضافه کردنِ ضدعفونی‌كننده دست، پوزه بند، حوله كاغذی، ملحفه، كاسه، اسباب بازی و كره بادام‌زمینی یا هر ماده غذایی دیگری که واقعاً به حیوان خانگی شما انگیزه می‌دهد تا در فرایند کمک‌های اولیه همکاری کند را در نظر بگیرید. شماره تماس دامپزشکتان و فهرستی از آدرس و تلفن نزدیک‌ترین مراکز دامپزشکی داخل جعبه قرار دهید.

سوابق واکسیناسیون و نسخه های حیوانات خانگی‌تان را کنار پاسپورت خود نگه دارید

تمام سوابق پزشکی حیوان خانگی خود را در پوشه‌ای در کنار مدارک مهم خود داشته باشید تا هنگام بیرون رفتن از در، دسترسی به آنها آسان باشد. اگر سگ شما از داروهای تجویز شده استفاده می‌کند، در صورت نیاز به مراجعه به داروخانه‌های در مسیر، مدرک مربوطه را با خود همراه داشته باشید. همینطور بهتر است گواهی مجوز و به روز بودن واکسن را با خود داشته باشید. و عکس های جدید از حیوانات خانگی‌تان و توضیحات لازم را به همراهتان داشته باشید، نشانه‌های دقیق حیوانات خانگی خود را بنویسید تا اگر از هم جدا شوید راحت‌تر بتوانید آنها را پیدا کنید.

به فکرِ لباس محافظ حیوان خانگی باشید

جلیقه نجات یا هر چیز دیگری که بتواند آنها را در برابر آب گرفتگی حفظ کند مهم است. لباس تندر ( لباس ضد استرس برای مواقع رعد و برق و طوفان و آتش‌بازی و ...) برای حیوانات خانگی‌ای که مستعد اضطراب هستند می تواند تسلی دهنده باشد. برای محافظت از پنجه‌های سگتان در برابر جسم خارجی، خرید پاپوش سگ را در نظر داشته باشید. به عنوان مثال، در یک طوفان زمستانی، چکمه‌های سگ کمک می کند تا پنجه‌های‌شان را از برف، یخ و نمک جاده آزار دهنده دور نگه دارید.

آب تمیز

در شرایط اضطراری، کارشناسان توصیه می کنند آب را حداقل برای 1 دقیقه بجوشانید (3 دقیقه، اگر در ارتفاع بالاتر از 5000 پا هستید) تا قبل از اینکه به حیوانات خانگیتان بدهید، آن را قابل شرب کنید. فراموش نکنید که اول آن را خنک کنید! به عنوان گزینه دیگر، می توانید قرص‌های تصفیه کننده آب، فیلترها یا دستگاهUV  بخرید. این راهکارهای ساده می توانند از بیماری شما و حیوان خانگی‌تان پیشگیری کنند.

یک رمپ برای سگ‌های بزرگ تهیه کنید

سگ‌های کوچک، گربه‌ها و سایر حیوانات خانگی را به راحتی می‌توان از دردسر دور کرد. سگ‌های بزرگ - خصوصاً سگ‌های مسن - بیشتر می توانند چالش برانگیز باشند. اگر قدرت کافی برای بلند کردن سگ خود ندارید، یا سگ شما خیلی پیر است که نمی توانید بدون آسیب رساندن به او بلندش کنید، به یک رمپ فکر کنید تا آنها را به داخل اتومبیل خود راه ببرید.

با حیوانات خانگی خود تمرین کنید

اگر شما و حیوانات خانگیتان آماده روبرو شدن با شرایط سخت باشید، یک فاجعه احتمالی بسیار کم استرس‌تر خواهد شد. با جمع آوری جعبه کمک‌های اولیه، وسایل راحتی و قرار دادن حیوان در باکس یا اتومبیل، مانورِ تخلیه فوری را با حیوان خانگی‌تان اجرا کنید. آن را سرگرم کننده جلوه دهید. سگ و گربه خود را شرطی کنید تا همه وسایل و مراحل تخلیه فوری را دوست داشته باشند. از همه مهم‌تر، به تدریج آنها را به طور مثبت در معرض محرک‌ها و محیط‌های جدید قرار دهید، فقط با تقویتِ مثبت. کاری کنید تا برای سفرهای جاده‌ای و صداها، بوها، سطوح و مناظر ناآشنا، آمادگی داشته باشند.

www.vipetfood.com

اطلاعات تماس

  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • تهران، خیابان پاسداران، خیابان عابدینی زاده، پلاک 23، واحد 2

اطلاعات تماس

  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • تهران، خیابان پاسداران، خیابان عابدینی زاده، پلاک 23، واحد 2

وی پت | VIPET


کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به شرکت وی پت | VIPET میباشد.