4 دلیل که گربه شما بدخلق است

دلایل زیادی برای بدخلق بودن برخی گربه ها وجود دارد. خلق و خوی آنها می تواند تحت تأثیر روش تربیتشان باشد یا صرفا آنها به همین شکل متولد می شوند. با این حال، حتی شیرین‌ترین و مهربان‌ترین گربه‌ها نیز می توانند ناگهان بدخلق شوند و برخلاف شخصیتشان رفتار کنند. این مشکل عموما قابل حل است‌، اما شما باید به دنبال مسائل نهفته باشید.

آنها ممکن است درد یا مشکلات پزشکی داشته باشند

تغییرات در رفتار گربه اغلب با مشکلی در سلامتی‌اش مرتبط است. درد می‌تواند باعث شود گربه‌ها بسیار متفاوت رفتار کنند و این مشکل به راحتی با مسائل رفتاری اشتباه گرفته می‌شود، در حالی که در حقیقت پزشکی است. اگر تغییر قابل‌توجهی در رفتار گربه خود مشاهده می کنید، بهترین کار مراجعه به دامپزشک است. مراقب تغییر در غذا خوردن، آشامیدن یا عادات مربوط به جعبه خاک گربه‌تان، همچنین مخفی شدن و جلوگیری از لمس شدن باشید. حتماً همه تغییرات را به دامپزشک خود گزارش دهید. مشکلات سلامتی بسیاری در گربه‌ها وجود دارد که می تواند به راحتی درمان شود تا علائم و درد گربه‌تان کاهش یابد.

آنها از به اشتراک گذاشتن خانه‌شان خسته هستند  

بهتر است به یاد داشته باشید که گربه‌ها علاقه‌ای به اشتراک‌گذاری یا در صف ایستادن ندارند. شریک شدن در منابعی مانند جعبه خاک و ظرف‌های غذا می‌تواند باعث ایجاد استرس و اضطراب در بسیاری از گربه‌ها شود. همیشه ایده خوبی است که حداقل به هر گربه جعبه خاک، ظرف غذا، کاسه آب و تختخواب مخصوص خودش را اختصاص دهید. یک جعبه خاک برای هر گربه بعلاوه یک یدکی و همچنین چندین جای خواب و اسکرچرِ اضافی حتی بهتر هم هست. کمبود مکان برای پنهان شدن یا پرهیز از گربه‌های دیگر، رقابت برای قلمرو و عدم توجه فردی نیز می‌تواند تنش خانگی را افزایش دهد. اگر گربه شما احساس اضطراب می‌کند، در اختیار گذاشتنِ یک مکان مرتفع برای نشستن، مانند درختی برای بالا رفتن، می‌تواند مفید باشد.

آنها تغییر را دوست ندارند

نقل مکان کردن به خانه جدید، ورود نوزاد جدید، حیوانات خانگی جدید و انواع دیگر تغییرات می‌تواند به طور جدی بر رفتار گربه‌ها تأثیر بگذارد. گربه‌ها موجوداتی عادت‌پذیر و تا حدی قلمروطلب هستند‌، بنابراین تغییر در این روال ممکن است باعث شود آنها به شکل‌های مختلفی واکنش نشان دهند، از جمله گوشه‌گیری یا پرخاشگری. سعی کنید محیط گربه خود را تا آنجا که ممکن است آرام نگه دارید و اطمینان حاصل کنید مکان‌هایی وجود دارد که در آن احساس امنیت می‌کنند. بعضی اوقات محدود کردن آنها به یک اتاق با یک جعبه خاک، تختخواب و وسایل راحتی، می‌تواند به آنها کمک کند تا جا بیفتند.

آنها اجتماعی بودن را دوست ندارند

بعضی از گربه ها به وضوح دوست ندارند لمس شوند و یا بلندشان کنند. اینها اغلب گربه‌هایی هستند که وقتی بچه گربه بودند با انسان معاشرت محدودی داشته‌اند. این گربه‌ها در یک خانه ساکت و بدون بچه، بهترین وضعیت را دارند و برای تقویت اعتماد به نفس نیازمندِ درک و صبر هستند.

www.vipetfood.com

اطلاعات تماس

  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • تهران، خیابان پاسداران، خیابان عابدینی زاده، پلاک 23، واحد 2

اطلاعات تماس

  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • تهران، خیابان پاسداران، خیابان عابدینی زاده، پلاک 23، واحد 2

وی پت | VIPET


کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به شرکت وی پت | VIPET میباشد.