10 فایده حیوان خانگی داشتن

اگر دلایل بیشتری برای عشق وزریدن به دوست پشمالویتان می‌خواهید، این هم جزئیات بیشتر از بعضی فوایدشان برای سلامتی انسان‌ها:

حیوانات خانگی کمک می‌کنند حس طرد شدن را پشت سر بگذارید

فکر کردن به حیوانات خانگی به عنوان عضوی از خانواده، به شما کمک می‌کند بر احساس طرد شدن اجتماعی غلبه کنید. طی مطالعه‌ای در ژورنال Anthrozoos از داوطلبان خواسته شد به تجربه‌ای در گذشته که به آنها حس طرد شدن می‌داد فکر کنند، سپس روی عکس یک گربه، سگ، انسان یا اسباب‌بازی اسم بگذارند. وقتی دوباره راجع به احساساتشان پرسیده شد، آنهایی که روی حیوان یا اسباب‌بازی به دیدِ یک شخصیت انسانی اسم گذاشته بودند، نسبت به کسانی که روی تصویرِ انسان اسم گذاشته بودند احساس منفی کمتری داشتند.

محققین می‌گویند افرادی که با حیوانات یا اشیاء مثل انسان‌ها رفتار می‌کنند (مانند وقتی با حیوانتان حرف می‌زنید) همدلی بیشتر و تفکر کلیشه‌ای کمتری دارند که از آنها در برابر منفی‌گرایی محافظت می‌کند.

حیوانات خانگی باعث می‌شوند کمتر احساس تنهایی کنید

احساس تنهایی با بیماری قلبی، آلزایمر و اثرات دیگر مرتبط است. بر اساس مطالعه‌ای در ژورنال «سالمندی و سلامت ذهنی» سالمندانی که حیوان خانگی داشتند نسبت به سایرین 36 درصد کمتر ممکن بود از تنهایی گلایه کنند.

حیوانات خانگی سپر بزرگی در برابر استرس هستند

یک مطالعه کوچک در سوئد نشان داد سطح هورمون استرس (کورتیزول) در خانم‌های داوطلب، 15 تا 30 دقیقه بعد از نوازش یک سگ، کاهش پیدا می‌کرد. وقتی خودتان سگ دارید، فواید بیشتر هم می‌شود. داوطلبانی که سگ داشتند، 5 تا 10 دقیقه بعد، سطح بیشتری از هورمون شادی (اکسی‌توسین) ترشح می‌کردند و تا یک ساعت بعد، ضربان قلب پایین‌تری داشتند، اما کسانی که خودشان سگ نداشتند چنین اثری را تجربه نمی‌کردند.

حیوانات خانگی از قلبتان محافظت می‌کنند

بر اساس مطالعه‌ای در ژورنال «نورولوژی مداخله‌ای و عروقی» داشتنِ گربه، ریسک مرگ بر اثر بیماری قلبی را کاهش می‌دهد. طی 20 سال مطالعه، محققین متوجه شدند کسانی که زمانی در زندگی‌شان گربه داشتند نسبت به کسانی که هیچوقت گربه نداشتند ریسک کمتری برای مرگ در اثر حمله قلبی دارند. طبق تحقیقِ مولفین این تحقیق، احتمالا گربه‌ها به مردم کمک می‌کنند تا در لحظات پراسترس، آرام شوند یا صاحبان گربه ویژگی‌هایی دارند که آنها را در ریسک کمتری قرار می‌دهد.

حیوانات خانگی مغزتان را روی فرم نگه می‌دارند

تحقیق دیگری در ژورنال آنتروزوس نشان داد سالمندان خانه‌نشین یا از کار افتاده‌ای که گربه یا سگ داشتند در مهارت‌های شناختیِ کاربردی مانند مهارت‌های مربوط به توجه، به یادآوردن جزئیات و استفاده از تجربه گذشته برای تصمیمات جدید، نسبت به سایرین عملکرد بهتری داشتند.

حیوانات خانگی شما را وادار به فعالیت بیشتر می‌کنند

البته که سگتان به پیاده‌روی احتیاج دارد، اما آن همه قدم زدن‌ها برای سلامت شما هم مفید است. به خصوص در صورتی که آن را جایگزین فعالیت‌های روزانه دیگر نکنید. بر اساس مطالعه‌ای در دانشگاه میشیگان، کسانی که سگ دارند حداقل نیم ساعت در هفته بیش از سایرین فعالیت بدنی دارند.

حیوانات خانگی درد را کاهش می‌دهند

فایده سگ یا گربه داشتن فراتر از افزایش فعالیت بدنی است. وقت گذراندن با حیوان خانگی‌تان به شما کمک می‌کند مصرف قرص‌های مسکن را کاهش دهید. طبق مطالعه‌ای در ژورنال انتروزوس، بزرگسالانی که بعد از جراحی مَفصل، 5 تا 15 دقیقه را با یک سگ می‌گذراندند، نسبت به کسانی که حیوان‌تراپی نکرده بودند، داروی مسکن کمتری نیاز داشتند.

حیوانات خانگی احتمال آلرژی فرزندانتان را کمتر می‌کنند

بر اساس یافته‌های تحقیقی در ژورنال آلرژی تجربی و کلینیکی، نوزادانی که کنار حیوانات خانگی بزرگ می‌شوند به احتمال کمتری در بزرگسالی درگیر آلرژی خواهند شد. این تحقیق نشان داد 18 ساله‌هایی که وقتی زیر یک سال سن داشتند در خانه به همراه گربه یا سگ زندگی می‌کردند، نسبت به سایرین، 50 درصد احتمال کمتری برای بروز آلرژی نسبت به آن حیوانات داشتند. اما کلید اصلی، در معرض حیوانات قرار گرفتن در سنین پایین است و وقتی در سنین بالاتری شروع به نگهداری حیوانات خانگی کنید چنین پاسخ ایمنی مناسبی نخواهید داشت.

حیوانات خانگی کمک می‌کنند فرزندتان قند خون بهتری داشته باشد

طبق مطالعه کوچکی در ژورنال PLOS ONE نه تا دوازده ساله‌هایی که از حیوان خانگی مراقبت می‌کنند بهتر از سایرین دیابت نوع 1 را مدیریت می‌کنند. این مطالعه نشان داد کودکانی که فعالانه از یک حیوان خانگی مراقبت می‌کردند- نه اینکه فقط عاشق سگ یا گربه خانواده باشند- 2/5 برابر بیشتر ممکن بود سطح قند خون مناسبی داشته باشند. مولفین این تحقیق معتقدند کودکانی که مسئولیت نگهداری از حیوانات خانگی را به عهده دارند احساس مسئولیت‌پذیری بیشتری دارند و روال‌های روزمره منظم‌تری دارند.

سگ‌ها به مبارزه با سرطان کمک می‌کنند

یکی از فواید باورنکردنی داشتن حیوانات خانگی، توانایی آنها در شناسایی سرطان است. بر اساس مطالعه‌ای که در ژورنال پزشکی انگلستان منتشر شد، سگ‌ها می‌توانند با دقت بالایی سرطان روده را تشخیص دهند. یک لابرادور آموزش دیده 74 تست بو کشیدنِ تنفس و مواد دفعی را پشت سر گذاشت. او در 33 تست از میان 36 تستِ تنفس و 37 تست از 38 تستِ مربوط به مواد دفعی توانست نمونه‌های سرطانی را به درستی تشخیص دهد.

دانشمندان معتقدند از توانایی سگ‌ها برای بو کشیدن و شناسایی صحیحِ انواع دیگر سرطان مانند سرطان مثانه، پوست، ریه، سینه و تخمدان شواهدی وجود دارد.

 

 و البته اینها فقط 10 مورد از فواید حیوان خانگی داشتن هستند!

www.vipetfood.com

اطلاعات تماس

  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • تهران، خیابان پاسداران، خیابان عابدینی زاده، پلاک 23، واحد 2

اطلاعات تماس

  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • تهران، خیابان پاسداران، خیابان عابدینی زاده، پلاک 23، واحد 2

وی پت | VIPET


کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به شرکت وی پت | VIPET میباشد.