نیازهای غذایی سگ نژاد کوچک

بعضی‌ها معتقدند چیزهای خوب در بسته‌بندی‌های کوچک خواستنی‌ترند، درست مثل شخصیت‌های بزرگی که در بسیاری از سگ‌های نژاد کوچک دیده می‌شود. درک اینکه تریر یورکشایر نیازهای خیلی متفاوتی از یک گریت‌دین دارد چندان سخت نیست، اما چه چیزی سگ‌های نژاد کوچک را اینقدر متمایز می‌کند؟ تفاوت‌های تغذیه‌ای‌ آنها با نژادهایی با اندازه متفاوت چیست؟ با ما همراه باشید.

به طور خلاصه، سگی نژاد کوچک خوانده می‌شود که وزن ایده‌آل بدنش حدود 9 کیلوگرم یا کمتر باشد و قدش حدود 30 سانتی‌متر یا کمتر. نژادهای مینی مثل چوواوا و مالتیز حتی از این هم کوچک‌تر هستند و وزن‌شان کمتر از 5 کیلوگرم است. در بسیاری موارد، هرچه سگ کوچک‌تر، عمرش طولانی‌تر. البته تغذیه مناسب سگ می‌تواند طولانی‌ترین و شادترین زندگی ممکن را برایش بسازد.

ویژگی‌های تغذیه‌ای سگ نژاد کوچک

معده کوچک: غذای خیلی زیادی برای پر کردن شکم سگ نژاد کوچک‌تان احتیاج ندارید و مقدار غذایی که به او می‌دهید باید کم و متناسب با جثه‌اش باشد. نژادهای مینی حتی معده کوچک‌تری دارند، گاهی به اندازه یک قوطی کبریت.

نیاز به تراکم مواد مغذی: دانه‌های غذایش باید سرشار از مواد مغذی باشد. به عبارت دیگر، غذایش باید پروتئین، چربی، ویتامین، مینرال و تقویت‌کننده‌های بیشتری داشته باشد. به طور کلی سگ‌های نژاد کوچک به ازای هر کیلوگرم وزن بدن باید نسبت به سگ‌های نژاد بزرگ کالری بیشتری دریافت کنند.

متابولیسم سریع و ذخیره محدود انرژی: سگ نژاد کوچک به خاطر متابولیسم بسیار سریعش به اندازه سگ نژاد بزرگ انرژی ذخیره نمی‌کند، پس دادن وعده‌های غذایی کوچک‌تر در دفعات بیشتر در طی روز فکر خوبی است، به خصوص اگر یک توله بسیار فعال باشد. یک توله نژاد کوچک که در حال رشد سریع است تنها طی چند ساعت می‌تواند سوخت و ساز هر آن‌چه خورده است را کامل کند!

بنابراین باید 3 تا 4 بار در روز با غذای مخصوص توله نژاد کوچک تغذیه شود. وقتی دفعات غذادهی را بیشتر می‌کنید ریسک غذادهیِ بیش از حد، بالا می‌رود. برای پیشگیری از این موضوع، نیاز کالری روزانه‌اش را محاسبه یا با کمک از جدول راهنمای تغذیه‌ای روی کیسه غذا، مقدار غذای لازم را به تعداد وعده‌ها تقسیم کنید. میزان غذای هر وعده را به طور دقیق اندازه‌گیری کنید و به او شانسی برای اضافه وزن ندهید.

مشکل پسند؟ سگ‌های نژاد کوچک به دیرپسند بودن در انتخاب غذا معروف هستند، اگرچه این موضوع از سگی به سگ دیگر متفاوت است. مهم است بدانید که سگ‌ها نباید غذای انسان‌ها را بخورند چون بقایای سفره می‌تواند وزن اضافه و حتی مشکلات سلامت دهان را در پی داشته باشد. اگر سگتان مشکل‌پسند است، وعده غذای خشکش را با کمی آب گرم نرم کنید تا ببینید آیا برایش جذاب‌تر می‌شود و سپس به طور تدریجی دوباره به خوردن غذای خشک سفت هدایتش کنید تا دندان‌های محکم و تمیز داشته باشد.

حتی در یک اندازه نژادی یکسان هم سرعت متابولیسم از سگی به سگ دیگر متفاوت است و چون پارامترهایی مثل میزان فعالیت، تناسب اندام و دوره سنی هم ممکن است متفاوت باشد، مهم است که وضعیت تناسب اندامش را زیرنظر داشته باشید تا مطمئن شوید به اندازه غذا می‌دهید، نه کم، نه زیاد.

برای انتخاب بهترین فعالیت بدنی برای سگتان می‌توانی با دامپزشک، اصلاح‌نژادگر یا تعلیم‌گر او مشورت کنید. فارغ از اینکه یک جک‌راسل‌تریر با انرژی بی‌نهایت دارید یا یک پیکینیز که دائم روی پایتان لم می‌دهد، همه سگ‌های نژاد کوچک به فعالیت بدنی و بازی احتیاج دارند تا وزنی ایده‌آل داشته باشند، اجتماعی شدن را بیاموزند و از لحاظ ذهنی تحریک شوند. اگرچه وقتی صحبت از فعالیت بدنی می‌شود، نژادهای کوچک به‌خاطر پاهای کوچک‌شان معمولا زودتر از سگ‌های نژاد بزرگ خسته ‌می‌شوند. پس لطفا حواستان به نشانه‌های خستگی و کم‌آبی باشد.

اندازه غذا بسیار مهم است و باید متناسب با اندازه نژاد سگتان و آرواره‌هایش باشد. سگ‌های نژاد کوچک بیشتر مستعد اختلال گوارشی و فرسایش دندانی هستند. در طراحی غذای خشک نژاد کوچک VIPET به سلامت دهان و دندان و تقویت دستگاه گوارش توجه ویژه شده تا بتوانند از جیره‌ غذایی متوازنی با تمام مواد مغذی موردنیازشان برای زندگی شادتر و سالم‌تر لذت ببرند.

www.vipetfood.com

 

اطلاعات تماس

  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • تهران، خیابان پاسداران، خیابان عابدینی زاده، پلاک 23، واحد 2

اطلاعات تماس

  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • تهران، خیابان پاسداران، خیابان عابدینی زاده، پلاک 23، واحد 2

وی پت | VIPET


کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به شرکت وی پت | VIPET میباشد.