حیوان خانگی با اضافه وزن

حیوان خانگی با اضافه وزن دارید؟

 اثربخش بودن این نکات به اثبات رسیده است!

نیمی از حیوانات خانگی در ایالات متحده دارای اضافه وزن هستند، اما لازم نیست این‌طور باشد!

با هم ببینیم چطور می‌توانید به سگ یا گربه‌تان برای لاغری و سلامتی بهتر و زندگی طولانی‌تر کمک کنید.

گربه ها و سگ‌ها‌ی چاق زیبا هستند، اما سالم نیستند

مطمئناً شما عاشق حیوان خانگی خود هستید، اما اگر این محبت به یک تشویقی اضافه در اینجا و یک تشویقی اضافی در آنجا تبدیل شود، ممکن است سلامتی حیوان خانگی خود را به خطر بیندازید. چاقی در حیوانات خانگی به همان اندازه چاقی انسان‌ها خطرناک است، و می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی از جمله دیابت، مشکلات مفصلی و بیماری دیسک بین مهره‌ای شود. اگر می‌خواهید حتی بدون دانستن وزن حیوانتان، به آسانی پاسخ سوال «آیا سگ من اضافه وزن دارد؟» را بدانید، یک راه ساده وجود دارد. فقط بالای سر آنها بایستید و همانطور که ایستاده‌اند به پایین نگاه کنید (ننشسته باشند). آیا حیوان خانگی شما تا حدی گرد است؟ «پهلوهایش» نسبتا چاق است؟ اگر بله، پس می‌توانید فرض کنید اضافه وزن دارند. یک سگ یا گربه با وزن سالم باید از  پهلوها صاف باشد و اگر کمی فشار به پهلوهایش وارد کنید، باید بتوانید دنده‌های آنها را به راحتی احساس کنید، اگرچه دنده‌ها نباید دیده شوند چون می‌تواند نشانه کمبود وزن آنها باشد. اگر فکر می‌کنید سگ یا گربه شما تحمل کاهش چند کیلوگرم را دارد، در اینجا چند استراتژی برای کمک به شما ارائه شده است:

دادن ته‌مانده‌های غذایتان را متوقف کنید

ما می دانیم، سخت است! مردم عاشق این هستند که غذاهای مخصوص میز شام را به بچه‌های کرکی خاص خود اختصاص دهند، مخصوصاً وقتی ملتمسانه با چشمان بزرگ و قهوه‌ای خود به شما نگاه می‌کنند، اما وقت آن است که این عادت را کنار بگذارید. این کالری‌ها به سرعت جمع می‌شوند و بسیاری از غذاهای انسانی برای سگ‌ها و گربه‌ها کاملاً خطرناک است. مطمئن‌ترین و سالم ترین تصمیم این است که به طور کامل از آنها صرف نظر کنید.

با دامپزشک خود صحبت کنید

دامپزشک می‌تواند غذاهای کم کالری را برای کاهش وزن سگتان توصیه کند. آنها همچنین می‌توانند تعداد دقیق کالری روزانه حیوان خانگی شما را برای رسیدن به وزن مشخص محاسبه کنند. همیشه دادن غذای روزانه کمتر از جدول غذادهی پیشنهاد شده روی لیبل کیسه غذا، کم‌ریسک‌تر است. یادتان هست حکیم حاذق گلستان سعدی چه شنید وقتی گله کرد چرا کسی برای معالجه نزد او نمی‌رود؟ «گفت: اين طايفه را طريقتی است كه تا اشتها غالب نشود نخورند و هنوز اشتها باقی بود كه دست از طعام بدارند. حكيم گفت :اين است موجب تندرستی. زمين ببوسيد و برفت.»

ورزش

قلاده را بیرون بیاورید و به جای اینکه فقط در پشتی را باز کنید تا در حیاط حصارکشی شده بدوند، وقت دستشویی سگ خود را برای گردش در محله با خود ببرید. سفر به پارک سگ‌ها هم می‌تواند گزینه خوبی باشد! اگر گربه خانگی‌تان است که می‌خواهید تلاش کنید تا لاغر شود، دنیایی از اسباب بازی‌های عالی برای حرکت درآوردن بچه گربه چاق شما وجود دارد. اگر از خود می‌پرسید چطور به گربه‌تان کمک کنید تا وزنش را کم کند، جواب «بازی» است.

جایگزین کردن سبزیجات

به جای خوراکی های پر کالری برای سگ یا گربه، سعی کنید با مقداری سبزیجات اوضاع را در دست بگیرید. اکثر سگ‌ها هویج ترد و کرفس را دوست دارند و حتی گربه‌های مشکل‌پسند را هم می توان به امتحان کردن هویج متقاعد کرد.

وعده های غذایی را اندازه بگیرید

پس از گفتگو با دامپزشکتان در مورد کاهش وزن حیوان خانگی خود، به احتمال زیاد ایده‌ای در مورد مقدار غذای روزانه حیوانتان خواهید داشت. آن را روی یک فنجان اندازه گیری علامت گذاری کرده و به دو وعده صبحانه و شام تقسیم کنید. سپس به آن پایبند باشید! ساده است هربار که کاسه کودک پشمالوی شما خالی شد تصور کنید گرسنه است، اما کمی دوست داشتن سختگیرانه، برای داشتن یک همراه خانگی سالم لازم است.

www.vipetfood.com

اطلاعات تماس

  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • تهران، خیابان پاسداران، خیابان عابدینی زاده، پلاک 23، واحد 2

اطلاعات تماس

  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • تهران، خیابان پاسداران، خیابان عابدینی زاده، پلاک 23، واحد 2

وی پت | VIPET


کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به شرکت وی پت | VIPET میباشد.