نظرات دامپزشکان در مورد غذای حیوانات خانگی

8 نکته ای که دامپزشکان می خواهند در مورد غذای حیوان خانگی خود بدانید.

آیا همیشه یک رژیم غذایی طبیعی، ارگانیک، بدون غلات و خام برای حیوان خانگی شما بهترین است؟ پاسخ ساده نیست، ببینیم نظر برترین متخصصان حیوانات چیست.

سگ شما بیش از حد غذا می‌خورد

فارغ از اینکه چه غذایی به سگ خود می‌دهید، مهم‌ترین نکته این است که به او زیاد غذا ندهید. سطح چاقی در حیوانات خانگی به شدت در حال افزایش است: از هر دو سگ و گربه یکی از آنها اضافه وزن دارد یا چاق است که ممکن است منجر به دیابت، آرتروز، مشکلات تنفسی / قلبی و سرطان ‌شود.

«طبیعی» به درستی تعریف نشده است

درست مثل غذای انسان، بسیاری از کلماتی که روی لیبل‌ها برای توصیف غذای حیوانات خانگی استفاده می‌شود، تعاریف رسمی ندارند و صرفا آنجا وجود دارند تا یک انتخاب سالم به نظر برسند. بنابراین فارغ از اینکه برچسب روی غذا چه می‌گوید، ممکن است غذای «طبیعی» سگ و گربه از غذاهایی که کنارش در قفسه ها چیده شده، به طبیعت نزدیک‌تر نباشد. اصطلاح «طبیعی» نوعی کلی‌گویی است که بیشتر شامل مواد اولیه طبیعیِ مورد استفاده است تا مواد غیرطبیعی استفاده شده!

غذاهای ارگانیک بعضا ارزش پرداخت هزینه اضافی ندارند

گواهی «ارگانیک» و «بدون GMO» صادر شده توسط مراجع بین‌المللی معتبر هستند. با این حال، USDA (دپارتمان کشاورزی ایالات متحده آمریکا) غذاهای ارگانیک را نسبت به غذاهای تولید شده متداول، ایمن‌تر، سالم‌تر‌ یا مغذی‌تر نمی‌داند و داده‌ای برای تایید این که غذاهای ارگانیک نسبت به مواد تشکیل دهنده غذاهای متداول، مزایای طولانی مدت دارند، وجود ندارد.

محصولات جانبیِ گوشت، محلِ ابهام هستند

محصولات جانبی گوشت همان‌قدر که می‌تواند منبع تغذیه‌ای مناسب، بی‌خطر یا کافی برای مصرف حیوان خانگی شما باشد، ممکن است خطرناک هم باشد. «همه چیز به محتوای محصول جانبی و نحوه پردازش آن بستگی دارد». این اطلاعات معمولاً روی لیبل نیست، بنابراین بهتر است با شماره پشتیبانی از مشتری تماس بگیرید و از تولید کننده بپرسید.

به سگ خود گوشت خام ندهید

هنگامی که برگرها را برای گریل کردن اماده می‌کنید و سگتان کنار شما آب دهانش راه افتاده، ممکن است پرتاب یک لقمه کوچک از آن وسوسه انگیز به نظر برسد، اما این کار را نکنید. جامعه پزشکی و دامپزشکی در حمایت نکردن از تغذیه خام حیوانات خانگی هم عقیده هستند. انجمن بیمارستان‌های حیوانات آمریکا، انجمن دامپزشکی آمریکا، سازمان غذا و دارو، و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC)، به دلیل نگرانی از آلودگی باکتریایی که می‌تواند باعث بیماری حیوانات و انسان‌ها به ویژه افراد دارای نقص ایمنی شود، از تغذیه رژیم‌های غذاییِ بر پایه پروتئین خام برای حیوانات خانگی و انسان‌ها حمایت نمی کنند.

غلات کامل برای اکثر حیوانات خانگی خوب است

غلات کامل، مغذی و سالم هستند. با این حال، حیوانات خانگی و افراد بسیار بیشتری این روزها عدم تحمل گلوتن دارند که می تواند زمینه‌ساز شرایط خود ایمنی شود. نژادهای خالص بیش از نژادهای میکس مستعد حساسیت‌های غذایی هستند. اگرچه حیوانات به اندازه  انسان از عدم تحمل گلوتن یا بیماری سلیاک رنج نمی‌برند، اما آنها هم می‌توانند به غلاتی مانند ذرت و گندم یا حتی سویا حساسیت اختصاصی داشته باشند. کلامِ آخر: اگر برای حیوان خانگی شما هیچ حساسیت یا عدم تحمل غذایی تشخیص داده نشده، می‌توانید از غذاهای بدون غلات گران‌تر (grain-free) صرفنظر کنید .

همیشه لیبل را بررسی کنید

صرف‌نظر از این که از غذاهای ارگانیک و بدون غلات می‌خرید یا هر غذایی را از قفسه برمی‌دارید، لیست مواد تشکیل‌دهنده را بخوانید. مواد تشکیل دهنده، به ویژه چند ماده غذایی ذکر شده در ابتدای لیست، باید واضح و بدون ابهام باشند. در حالی که بعضی از مارک‌های معمول ممکن است مواد تشکیل دهنده سوال برانگیزی داشته باشند، برخی مارک های ارگانیک ممکن است لیست موادی متعادلی برای سلامت تغذیه‌ای حیوان خانگی‌تان ارائه ندهند. پس به لیبل بیشتر توجه کنید و البته در برخی کشورها (اسم نبریم) دست به دعا برآورید که حقیقت نوشته شده باشد!

نیازهای حیوان خانگی خود را در نظر بگیرید

مهم‌تر از ادعای «طبیعی و ارگانیک» این است که غذا برای سن، سطح فعالیت و سلامتی حیوان شما از نظر تغذیه‌ای کامل و متعادل باشد. به عنوان مثال توله سگ‌ها به یک غذای غنی‌ از مواد مغذی، بیشتر از یک سگ مسن و کم‌تحرک نیاز دارند. برچسب روی غذا را بخوانید و اگر سوال یا دغدغه‌ای دارید، برای مشاوره با دامپزشک خود تماس برقرار کنید.

www.vipetfood.com

اطلاعات تماس

  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • تهران، خیابان پاسداران، خیابان عابدینی زاده، پلاک 23، واحد 2

اطلاعات تماس

  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • تهران، خیابان پاسداران، خیابان عابدینی زاده، پلاک 23، واحد 2

وی پت | VIPET


کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به شرکت وی پت | VIPET میباشد.